
Reis- en annuleringsverzekering ervaringen
Bekijk hieronder de ervaringen over onze reis- en annuleringsverzekering. Heb je zelf een ervaring die je graag wilt delen? Dat kan via het klanttevredenheidsformulier.
Review spelregels
- We plaatsen alleen reviews van klanten.
- Alle reviews worden geplaatst, zolang ze voldoen aan ons privacybeleid en reviewbeleid.
- Als je jouw review hebt gegeven, wordt deze door een medewerker bekeken en binnen 3 werkdagen getoond.
Alle reviews
Top geholpen! Werd fijn meegedacht met mijn persoonlijke situatie en dingen die niet duidelijk waren werden meteen opgehelderd. Zou zelf geen verbeterpunten kunnen bedenken!
George uit Delft, 18 juni 2025
Ik had een vraag over de dekking van de polis. Ik werd heel vriendelijk te woord gestaan en er werd goed voor mij uitgezocht of iets gedekt werd op de polis.
Aukje uit Landsmeer, 18 juni 2025
Ten gevolge van een sterfgeval moesten wij de vakantie annuleren die werd zeer empatisch en deskundig opgevolgd door de mensen van Promovendum.
G uit Ermelo, 18 juni 2025
Wat verdrietig dat jullie de vakantie moesten annuleren door een sterfgeval. Fijn om te lezen dat jullie je goed geholpen voelden. We wensen jullie veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Vriendelijke groet, Promovendum - 18 juni 2025
Betaal al zeker 10 jaar premie voor uitgebreide reisverzekering. Nooit wat geclaimed.
Nu op reis 4 dagen later mijn koffers aangekomen. Noodzakelijke kleding en verzorging etc. moeten kopen van een schappelijke in totaal €143. Nu is er voor deze polis een maximum van €250 met een eigen risico van €100 en krijg dus slechts €43 uitbetaald. Belachelijk. Heel dossier moeten opmaken en 4 bijlagen uploaden, beoordelen door medewerker Promovendum en maximaal uit te keren schadebedrag ten alle tijden sowieso maar €150. Zonde van tijd en energie. Schort deze polis dan net zo goed op.
Ik ben zeer ontevreden en ga al mijn verzekeringen bij Promovendum per direct opzeggen.
Jean-Paul uit Bergen op Zoom, 17 juni 2025
Wat ontzettend vervelend dat je bagage pas na vier dagen aankwam en je daardoor noodzakelijke spullen moest aanschaffen. We begrijpen goed hoeveel ongemak dat met zich meebrengt, zeker tijdens je vakantie, wanneer je juist onbezorgd wilt genieten. Bij het beoordelen van je claim zijn we gebonden aan de voorwaarden van je polis, zoals het eigen risico en het maximale vergoedingsbedrag. We snappen dat dit in jouw situatie als teleurstellend kan voelen. Mocht je hierover nog meer uitleg willen, laat het gerust aan ons weten.
Vriendelijke groet, Promovendum - 17 juni 2025
Ik heb telefonisch een goed gesprek gehad. De opvolging van een aantal overschrijvingen werd ook snel geregeld.
Wim uit Naarden, 17 juni 2025
Aanvraag, beoordeling, nadere uitleg in fijn gesprek en het is geregeld. Top dus!
Alex uit Hillegom, 17 juni 2025
In een situatie van stress (auto ongeluk in het buitenland), word ik meerdere keren van de alarmcentrale naar het hoofdkantoor en vice versa gestuurd, wordt verkeerde informatie verstrekt, en mis ik het ‘aan de hand nemen’. Ik heb het gevoel dat ik er alleen voor stond. De auto staat nu bij de schadehersteller, en ik hoop dat alles goed gaat. Teleurgesteld dat het 3-6 maanden kan duren voor de auto terug is.
Roman uit Heerlen, 16 juni 2025
Hopelijk gaat alles goed met jullie! Wat een ontzettend vervelende situatie, zeker na een ongeluk in het buitenland. Het is natuurlijk niet onze bedoeling dat je het gevoel hebt gehad er alleen voor te staan. Fijn dat de auto inmiddels bij de schadehersteller staat, zij kunnen je meer vertellen over de duur van de reparatie. De totale schadeafhandeling kan 3 tot 6 maanden duren, omdat we afhankelijk zijn van meerdere partijen. Laat het gerust weten als we iets voor je kunnen doen, we denken graag met je mee.
Vriendelijke groet, Promovendum - 16 juni 2025
Zeer klantvriendelijk en deskundig te woord gestaan. Alle vragen die ik had heel duidelijk beantwoord.
Leo uit Rotterdam, 16 juni 2025
Eindelijk de laatste 2 contacten met Promovendum naar tevredenheid verlopen. Daarvoor was ik zeer ontevreden met de wijze waarop jullie de interne communicatie hebben georganiseerd Afdelingen lijken langs elkaar heen te werken en niet goed op de hoogte. Ik moest eigenlijk overal zelf achteraan. Alle telefonistes waren uiterst vriendelijk maar weinig meedenkend Groet Henk
Henk uit Wognum, 16 juni 2025
Fijn om te lezen dat de laatste contacten naar tevredenheid zijn verlopen. We begrijpen goed dat het eerder vervelend was om steeds zelf achter zaken aan te moeten. Bedankt voor de heldere terugkoppeling, we nemen je feedback mee in onze verdere verbeteringen en ontwikkelingen.
Vriendelijke groet, Promovendum - 16 juni 2025
In mijn mail van 1 juni heb ik een paar vragen gesteld; helaas kreeg ik maar op een vraag een antwoord. Over de informatie over de berekening van de schade uitkering bleef het stil. Het is om moedeloos van te worden!
Geurt uit Leeuwarden, 16 juni 2025
Je hebt helemaal gelijk, we zijn per ongeluk één van je vragen vergeten, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. We gaan je vraag over de schade uitkering zo snel mogelijk alsnog beantwoorden!
Vriendelijke groet, Promovendum - 16 juni 2025
Ik had een praktische vraag en die werd snel en duidelijk beantwoord
Johan uit Amsterdam, 16 juni 2025
Proactief meegedacht om het voor mij best passende verzekeringspakket samen te stellen.
Alex uit Dordrecht, 16 juni 2025
Nu ik een zonnebril ben verloren/kwijt ben geraakt wordt er gezegd dat ik niet goed heb opgelet! Het gaat toch bij verzekeren om dit soort zaken af te dekken tenzij er opzet is. Erg teleurstellend deze afhandeling allen om het feit dat het om een dure zonnebril gaat en ik dus niet goed heb opgelet.
Henk uit De Zilk, 16 juni 2025
We snappen goed dat je teleurgesteld bent dat de schade niet vergoed wordt. Bij het beoordelen van dit soort schademeldingen gaat het niet alleen om de vraag of er sprake is van opzet, maar gelden er meerdere voorwaarden. Normale voorzichtigheid is daarbij belangrijk, en in dit geval werd de bril pas later als vermist opgemerkt. We begrijpen dat dat frustrerend is en lichten dit natuurlijk graag verder toe als je daar behoefte aan hebt.
Vriendelijke groet, Promovendum - 16 juni 2025
Betaal elke maand als jaren voor deze verzekering, maar als je het echt nodig hebt zijn er ineens allemaal kleine regeltjes. Ze kunnen ook niet van te voren zeggen, of het goedgekeurd wordt. Slecht!
Lotte uit Nijmegen, 16 juni 2025
Wat vervelend om te lezen! We kijken natuurlijk graag met je mee. Helaas kunnen we je gegevens niet terugvinden in ons systeem. Wil je je gegevens mailen naar klanttevredenheid@promovendum.nl, dan helpen we je graag verder!
Vriendelijke groet, Promovendum - 16 juni 2025
Wijziging snel en adequaat doorgevoerd👍🏼
Peter uit Breda, 14 juni 2025
Net mijn verzekeringen bijna allemaal overgehangen naar Promovendum, in eerste instantie om de lagere prijzen, maar het proces van afsluiten is snel en gemakkelijk, pakketkortingen worden netjes door het systeem verwerkt. Ik heb nog geen ervaring met evt. schadeafhandeling, maar de acceptanten zijn zeer kundig en luisteren goed. Ik kan tot nu toe geen verbeterpunten bedenken.
Patrick uit Grootebroek, 13 juni 2025
Erg prettig te woord gestaan
Hans uit Oldenzaal, 13 juni 2025
prettig en deskundig!
Muriel uit Halsteren, 13 juni 2025
Promovendum maakt hier een misser. Wanneer je een upgrade doorvoert in je doorllopende reisverzekering zoals een extra annulerings verzekering, gaat alles mis. Bestaande reisverzekering wordt opgezegd(wat kan) een nieuwe annulerings verzekering wordt gestart maar de reisverzekering opeens niét meer. Gevolg; allemaal financiële rompslomp door af een bijschrijvingen van ook andere verzekeringen omdat het quotum kennelijk niet meer klopt. Én daarnaast heb je dus geen reisverzekering meer? Slechte zaak, veel gedoe, kost onnodig veel tijd om zaken weer recht te zetten.
Paul uit Hilversum, 13 juni 2025
Fijn dat je dit signaal bij ons neerlegt. We begrijpen heel goed dat dit voor veel gedoe en frustratie heeft gezorgd. Je had al een reisverzekering bij ons en doordat er een nieuwe complete reis- en annuleringsverzekering is afgesloten in plaats van een uitbreiding, heeft het systeem dingen gedaan die niet de bedoeling waren. We gaan nakijken en checken of nu alles goed gaat en komen hier zo snel mogelijk bij je op terug. Bedankt voor je geduld tot nu toe.
Vriendelijke groet, Promovendum - 13 juni 2025
Fijn meegedacht. Eerlijk alle voor en tegens benoemd. Hierdoor goede afweging gemaakt. Heel vriendelijk.
Marieke uit Zeewolde, 12 juni 2025
Tijdens mijn reis heb ik extra reiskosten gemaakt naar en van een ziekenhuis. Na declaratie werden deze al na een week terugbetaald. Dat noem ik nog een snel!
Antonia uit Geldrop, 12 juni 2025
Nadat ik telefonisch contact had opgenomen met een medewerker van Promovendum over hoe te handelen na het annuleren van mijn vakantie door een sterfgeval, werd ik eerst netjes gecondoleerd en vervolgens doorverwezen naar de juiste afdeling. Daar werd mij verteld dat ik digitaal het schadeformulier kon invullen en dat ik daarna bericht zou ontvangen over de formulieren die nog ingediend moesten worden. Op ‘mijnpromovendum’ werd een dossier aangemaakt waarop duidelijk een overzicht was te zien welke formulieren waren ingediend en waren afgevinkt. Nadat alles gecontroleerd was, ontving ik een mailtje waarin medegedeeld werd welk schadebedrag uitgekeerd zou worden. Ik ben zeer tevreden over de wijze waarop alles is afgehandeld en wil de medewerkers daarvoor hartelijk bedanken.
Ad uit Koog aan de Zaan, 11 juni 2025
Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat verdrietig dat je je vakantie moest annuleren vanwege een sterfgeval. Fijn om te lezen dat je je over de afhandeling van je verzekering in ieder geval geen extra zorgen hoefde te maken en dat alles naar tevredenheid is verlopen. We geven je complimenten graag door aan onze collega's. Veel sterkte gewenst in deze periode.
Vriendelijke groet, Promovendum - 11 juni 2025
Prima ervaring. Zelf had ik online dekking van de reisverzekering veranderd maar dat was nog niet verwerkt. Nu telefonisch doorgesproken en laten veranderen. OOk datum opzeggen pechhulp een paar dagen later kunnen zetten ( 1e collega had dit niet goed gedaan) en meteen mijn nieuwe autoverzekering af kunnen sluiten op een vriendelijke manier.
Louise uit Terheijden, 11 juni 2025
Bedankt voor het delen van je ervaring! Fijn om te horen dat alles uiteindelijk goed is geregeld en dat je nieuwe autoverzekering meteen is afgesloten. Goed dat je ons even gebeld hebt, zo konden we het direct voor je aanpassen. We helpen je ook de volgende keer weer graag!
Vriendelijke groet, Promovendum - 11 juni 2025
Service gerichte organisatie met een prettige en efficiente helpdesk
Twan uit Veeningen, 11 juni 2025
Absoluut uitstekend geholpen. Geen enkel probleem.
FREDERIK uit Rhenen, 11 juni 2025
Promovendum heeft onze afgebroken cruise en terugkeer door medische oorzaak vakkundig en ruimhartig afgehandeld! Extra pluimpje voor de Specialist Schaderegeling van Promovendum...wij kregen ook nog een mooi boeket bloemen van haar! Mijn vrouw was daar bijzonder blij mee, dat was boven verwachting!
Fred uit Bathmen, 7 juni 2025
Snelle afhandeling van onze schade!
Ton uit Maasbree, 6 juni 2025
Snel iemand aan de lijn. Vriendelijk geholpen door een medewerker die meedenkt. Top!
Monique uit Driehuis, 5 juni 2025
vlotte en ruimhartige afhandeling van onze gemaakte en gederfde reiskosten, en tenslotte ook nog een mooie bos bloemen! Hulde!
Fred uit Bathmen, 5 juni 2025
Ik ben zeer tevreden over het contact dat ik heb gehad met jullie medewerker toen wij een beroep moesten doen op de annuleringsverzekering. Zij heeft mij op een positieve wijze de nodige hulp geboden. Hiervoor dank. Verder zijn wij zeer tevreden over de snelle afhandeling.
Anoniem uit Anoniem, 4 juni 2025