Gezonde maaltijd: 7 overheerlijke tips!


Uw buik vol van het eeuwig calorieën tellen? Stop ermee! Ontspannen genieten kan ook op een gezonde manier! Wij hebben de tafel feestelijk gedekt met gezonde maaltijden en tussendoortjes. Schuif maar aan. Eet smakelijk!

1. Koolhydraatarm ontbijt

’s Ochtends alwéér aan de boterhammen? Dat kan anders! Probeer voor de variatie eens een koolhydraatarm ontbijt. Hartstikke gezond en het helpt bij het afvallen! Benieuwd naar recepten zonder koolhydraten? Raadpleeg deze overheerlijke koolhydraatarm ontbijt top 10 en laat u verrassen!

Boerenomeleet

2. Gezonde smoothies

Water drinken is gezond, maar een gezonde smoothie is toch veel lekkerder? Dan haalt u al uw vitaminen gelijk uit één glas. Dus plunder uw fruitmand en koelkasten plug uw blender in het stopcontact. Alles gereed? Dan heeft u alleen nog deze top 10 gezonde smoothies nodig! Welke smoothie wordt uw favoriet?

smoothies

3. Havermout

Inspiratie nodig voor een gezonde maaltijd? Haal havermout in huis! Binnen 10 minuten tovert u een heerlijk havermout ontbijt of lekkere lunch op tafel. Wees creatief! Meng havermout bijvoorbeeld met walnoten, cranberries, zwarte bessen, lijnzaad en meloen. Een beetje kaneel eroverheen en die tevreden glimlach blijft de hele ochtend op uw gezicht. En uw maag? Die rommelt pas weer tegen lunchtijd. Perfect!

4. Eiwitrijk voedsel

Iedereen heeft eiwitten nodig! Onder andere voor spierherstel, een gezonde spijsvertering en een goede weerstand. Sport u veel of volgt u een koolhydraatarm dieet? Eet dan extra eiwitrijk voedsel. Dat wordt appeltje, eitje met deze top 10 eiwitrijk voedsel!

Eieren

5. Gezonde tussendoortjes

Gezonde maaltijden? Check! Gezonde tussendoortjes? Een chocoladereep kan prima zo nu en dan, maar deze 10 caloriearme tussendoortjes kunnen altijd genuttigd worden. Wat denkt u van gepofte popcorn als televisie-snack? Of een hummus-snack als tussendoortje. Daar zegt u toch geen nee tegen? Eet smakelijk!

gezonde tussendoortjes en snacks

6. Licht verteerbaar voedsel

Sporten met volle maag? Eet licht verteerbaar voedsel, voordat u zichzelf in het zweet werkt. Licht verteerbaar voedsel is ook een aanrader wanneer u last heeft van uw darmen. Wij hebben een handige top 10 licht verteerbaar voedsel voor u, boordevol groente, beleg, brood, vis, en niet te vergeten: toetjes. Alle ingrediënten voor een gezonde maaltijd!

licht verteerbare groente

7. IJzerrijk voedsel

Kost alles moeite en heeft u nergens puf voor? Wellicht heeft u een ijzertekort. IJzer levert energie en zorgt voor een goede weerstand. Kom snel weer op krachten met deze top 15 ijzerrijke voedsel!