jongeren op bed

Mindful de herfst door

Gepubliceerd op 08-10-2021
2882 keer gelezen

Het is herfst, de dagen worden kouder en jouw eerste tentamenweek komt er weer aan. Hoe zorg jij ervoor dat je mind “leeg” wordt door middel van mind”ful”ness? Ga met meer energie de herfstdagen en jouw tentamenweek in en download de Mindfulness coach app van VGZ.

Wat is mindfulness?

Mindfulness kun je vertalen naar “aandachtigheid” of “opmerkzaamheid”. Het betekent dat je je zonder oordeel volledig bewust bent van het huidige moment. Hierdoor leer je meer te leven in het hier en nu. Het laat je toe om ook meer te genieten van de kleine dingen. Hoe fijn is het om op zondagmiddag écht te kunnen genieten van de rust? In plaats van je alvast zorgen te maken over jouw moeilijke les op maandagochtend? Met mindfulness geniet je niet alleen meer, je leert ook omgaan met stress. Super chill, zo vlak voor je tentamens ;).

 

Mindfulness

 

Hoe doe ik aan mindfulness?

Je kunt je hersenen trainen in aandacht en mindful leven. Dit kun je doen door bijvoorbeeld te mediteren, een yogalesje te volgen of je zintuigen te activeren. Focus je vaker op je ademhaling en wat je voelt. Wees dankbaar. Ook voor de kleine dingen. Probeer ook niet steeds met de toekomst bezig te zijn. Zet natuurlijk geen oogkleppen op, maar vergeet niet te genieten. Alles komt goed. En zo niet? Ook goed! Dan verzin je wel weer een andere manier.

           

Download gratis de Mindfulness coach app

Je kunt programma’s voor zowel beginners als experts volgen. Je hoeft er ook in dit koude herfstweer de deur niet voor uit. Je downloadt namelijk gewoon gratis de Mindfulness coach app van VGZ.
 

1. Kies een programma

Je kunt kiezen uit programma’s zoals: kennismaken met mindfulness, verdiepen in mindfulness, mindful bewegen.
 

2. 75 oefeningen

Je hebt de keus uit 75 oefeningen: visualisatie- en ademhalingsoefeningen, yoga, teksten, ontspanning en meer.
 

3. Personaliseer

Maak de app op maat door te filteren uit de volgende opties:

  • Type stem: man/vrouw
  • Duur: 1 tot 40 minuten
  • Houding: zittend/liggend/staand
  • Moment: ochtend/middag/avond


Meer informatie? Kijk dan op de website van VGZ. Enne, be mindful en succes alvast met je tentamens!

Nooit meer iets missen?

Ontvang per e-mail het laatste nieuws, handige tips, voordelen, acties en meer!
 

Contact

Chat Bel Mail