Wat zijn de wachttijden zoals genoemd in de Treeknorm?

De maximaal aanvaardbare wachttijden binnen de zorg worden beschreven door de Treeknorm:

Medicijnen

Binnen 1 werkdag kun je medicijnen ophalen bij de apotheek.

Huisarts

In 80% van de gevallen kun je binnen 2 werkdagen naar de huisarts. De maximale wachttijd is 3 werkdagen. Voor spoedeisende hulp kun je direct naar de huisarts.

Paramedisch hulpverlener

Binnen 1 week kun je naar de paramedisch hulpverlener (bijvoorbeeld fysiotherapeut of logopedist).

Eerste gesprek in het ziekenhuis

In 80% van de gevallen kun je binnen 3 weken naar het ziekenhuis voor een eerste gesprek. De maximale wachttijd is 4 weken. Voor spoedeisende hulp kun je direct naar het ziekenhuis.

Diagnose of indicatie

In 80% van de gevallen heb je binnen 3 weken toegang tot zorg om tot een indicatie of diagnose te komen. De maximale wachttijd is 4 weken.

Mondzorg

Binnen 3 weken kun je voor een eerste gesprek naar bijvoorbeeld de tandarts of orthodontist. Binnen 3 weken kun je terecht voor een behandeling. Bij spoedeisende mondzorg word je binnen 1 uur geholpen.

Polikliniek

In 80% van de gevallen kun je binnen 4 weken naar het ziekenhuis voor een behandeling op de polikliniek waarvoor geen opname in het ziekenhuis nodig is. De maximale wachttijd is 6 weken.

Opname ziekenhuis

In 80% van de gevallen kun je binnen 5 weken naar het ziekenhuis voor een behandeling waarvoor een opname in het ziekenhuis nodig is. De maximale wachttijd is 7 weken.

Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ)


  • Maximale wachttijd bij aanmelding: 4 weken.
  • Maximale wachttijd tussen aanmelding en beoordeling: 4 weken.
  • Maximale wachttijd tussen beoordeling en ambulante behandeling: 6 weken.
  • Maximale wachttijd tussen beoordeling en intramurale behandeling: 7 weken.

Verpleging en verzorging


  • Verpleging 6 weken.
  • Verzorging 13 weken.
  • Thuiszorg 6 weken.

Wordt je niet binnen deze wachttijden geholpen? Dan kunnen wij je helpen! Lees alles over wachtlijstbemiddeling.

Was deze informatie nuttig?
Hartelijk dank voor het geven van uw feedback.
Op welke manier kunnen wij de informatie op deze pagina verbeteren?

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij gaan onderzoeken of wij uw suggestie kunnen implementeren.

Wilt u graag een medewerker spreken, laat dan hieronder uw gegevens achter.

Naam
Telefoon
E-mail

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw vraag of opmerking goed ontvangen.

Wat gaan wij nu voor u doen?

  • Wij leggen uw vraag of opmerking voor aan onze gespecialiseerde medewerkers.
  • Vervolgens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
  • Hebt u tussentijds vragen? Bel: 078 648 13 00. Wij beantwoorden uw vragen direct.

Vriendelijke groet,
Uw serviceteam van Promovendum

Voordelige studentenzorgverzekering afsluiten?

Kies voor onze voordelige basisverzekering. Bepaal zelf welke aanvullende opties jij nodig hebt!


Bereken je premie
Meer informatie?

Je kunt de voorwaarden van onze studentenzorgverzekering eenvoudig online inzien.


Voorwaarden bekijken