Op reis in buitenland

Noodsituatie? Bel onze Alarmcentrale buitenland!

We hopen natuurlijk niet dat je te maken krijgt met één van de volgende situaties. Maar stel dat je ziek wordt in het buitenland, een ongeluk krijgt of andere hulp nodig hebt. Weet je dan wat je moet doen? Bel de Alarmcentrale. Hieronder lees je waarom dit zo belangrijk is.

Afbeelding vrouw met telefoon

Wat doet de Alarmcentrale?

Heb je een Promovendum zorgverzekering of reisverzekering? Dan staat onze Alarmcentrale buitenland voor je klaar met hulp en advies wanneer dit nodig is. Bijvoorbeeld als je gewond bent geraakt bij een ongeluk. Of als je bij het overlijden van een familielid terug naar Nederland wilt. Bel dan altijd eerst onze Alarmcentrale. Ook bij andere noodsituaties!

 

Dat kan in de volgende twee situaties:

  1. Direct hulp bij schade, verlies of diefstal: 078 648 13 18.
  2. Advies en hulp bij spoedeisende medische zorg in het buitenland: 078 648 13 20.

“Onze Alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor advies en hulp.”

Afbeelding euro's

Medische kosten in het buitenland

Vanuit de basisverzekering krijg je spoedeisende hulp in het buitenland vergoed tot het maximale tarief dat in Nederland gebruikelijk is. Zijn de kosten hoger? Dan is er een vergoeding vanuit onze aanvullende zorgverzekeringen of onze reisverzekering met de module medische kosten.

5 voorbeelden

 

Zorgverzekering of reisverzekering (inclusief medische kosten)

 

1. Het beste ziekenhuis vinden

Krijg je onverhoopt te maken met een ongeluk of ziekte op vakantie? Onze Alarmcentrale kan je vertellen naar welk ziekenhuis of welke arts in de omgeving van jouw vakantiebestemming je het beste kunt gaan. Zo weet je zeker dat je in een betrouwbare, hygiënische omgeving terechtkomt waar de kwaliteit voor jou gegarandeerd is. Let op: voor sommige behandelingen is het zelfs verplicht om eerst toestemming te vragen via de Alarmcentrale.

 

2. Vervoer terug naar huis

Heb je (speciaal) vervoer nodig om na een ongeval snel weer richting Nederland te gaan? Onze Alarmcentrale kan dit voor jou regelen. Zo organiseren we speciale gips- of parasolvluchten voor reizigers. Een fijn idee!

 

3. Vertalen van jouw bijsluiter

Síntomas de fiebre, vomir, nausea: weet je wat koortsverschijnselen, overgeven en misselijkheid betekenen in het Frans, Spaans of Italiaans? Geen paniek! De tolken van onze Alarmcentrale kunnen jou helpen bij het vertalen van de bijsluiter van jouw medicijn.

 

4. Kosten voorschieten

Een ziekenhuisopname in het buitenland kan veel geld kosten. En helaas is een Nederlandse zorgverzekering niet overal voldoende om de kosten direct voor te schieten. Voorkom gesteggel met het ziekenhuis over een peperdure rekening. Onze Alarmcentrale kan voor jou bemiddelen en eventueel zelfs kosten voorschieten.

 

Reisverzekering

 

5. Bankpas blokkeren

Je loopt in een drukke stad en opeens kom je erachter dat jouw portemonnee nergens meer te bekennen is. Gerold! Geen paniek. Onze Alarmcentrale helpt je met het blokkeren van de pas en helpt met het oplossen van eventuele financiële problemen.

Afbeelding vliegtuig

Dit doet de Alarmcentrale ook voor je:

  • Het onderhouden van contact met jou als je ziek wordt in het buitenland.
  • Familie in Nederland op de hoogte houden als dit nodig is.
  • Financieel garant staan voor medische kosten als je bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet.
  • Helpen bij een opsporings- en/of reddingsactie.
  • Zorgen voor een eventuele repatriëring (terughalen naar Nederland) bij ziekte, ongeval of zelfs overlijden.

“De Alarmcentrale werkt met specialisten die de taal spreken en met lokale betrouwbare mensen.”

Hulp en advies van specialisten

Wereldbol Europa

Wereldwijd netwerk

De Alarmcentrale buitenland heeft een wereldwijd netwerk van goed getrainde hulpverleners en dienstverlenende professionals. Denk aan artsen en verpleegkundigen die voor jou kunnen overleggen met lokale specialisten. Erg handig als je de taal niet (goed) spreekt. Maar ook bergers, vervangende chauffeurs en andere contactpersonen.

24/7 bereikbaar icoon

Bel altijd direct de Alarmcentrale

Als je de Alarmcentrale belt, krijg je direct advies in jouw situatie. Regel je zelf zorg of vervoer? Dan is er een kans dat je de gemaakte kosten niet (helemaal) vergoed krijgt. Daarnaast kan de Alarmcentrale er in de meeste gevallen voor zorgen dat de kosten direct bij ons worden ingediend. Zo hoef je tijdens jouw vakantie zelf niets voor te schieten.

Hulp nodig? Bel onze Alarmcentrale:

Reisverzekering icoon Promovendum

Voor hulp bij schade, verlies of diefstal

Bel onze Alarmcentrale schade voor hulp bij schade, verlies of diefstal via 078 648 13 23 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar).

Zorg koffer icoon

Voor hulp bij spoedeisende zorg

Bel onze Alarmcentrale zorg bij spoedeisende zorg in het buitenland via 078 648 13 20 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar).

Afbeelding strand

Benieuwd naar onze reisverzekering?

Deze informatiepagina is zorgvuldig samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Meer weten? Bekijk uitgebreide voorwaarden

Contact

Chat Bel Mail