
Noodsituatie? Bel onze Alarmcentrale buitenland!
We hopen natuurlijk niet dat je te maken krijgt met één van de volgende situaties. Maar stel dat je ziek wordt in het buitenland, een ongeluk krijgt of andere hulp nodig hebt. Weet je dan wat je moet doen? Bel de Alarmcentrale. Hieronder lees je waarom dit zo belangrijk is.

Wat doet de Alarmcentrale?
Heb je een Promovendum reisverzekering? Dan staat onze Alarmcentrale buitenland voor je klaar met hulp en advies wanneer jij het nodig hebt. Bijvoorbeeld als je gewond bent geraakt bij een ongeluk. Of als je bij het overlijden van een familielid terug naar Nederland wilt. Bel dan altijd eerst onze Alarmcentrale. Ook bij andere noodsituaties!
- Direct hulp bij schade, verlies of diefstal: +31 78 648 13 23.
“Onze Alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor advies en hulp.”

Medische kosten in het buitenland
Vanuit de basisverzekering krijg je spoedeisende hulp in het buitenland vergoed tot het maximale tarief dat in Nederland gebruikelijk is. Zijn de kosten hoger? Dan is er een vergoeding vanuit een aanvullende zorgverzekeringen of onze reisverzekering met de extra module Medische kosten.
5 voorbeelden
1. Het beste ziekenhuis vinden
Krijg je onverhoopt te maken met een ongeluk of ziekte op vakantie? De Alarmcentrale kan je vertellen naar welk ziekenhuis of welke arts in de omgeving van jouw vakantiebestemming je het beste kunt gaan. Zo weet je zeker dat je in een betrouwbare, hygiënische omgeving terechtkomt waar de kwaliteit voor jou gegarandeerd is. Let op: voor sommige behandelingen is het zelfs verplicht om eerst toestemming te vragen via de Alarmcentrale.
2. Vervoer terug naar huis
Heb je (speciaal) vervoer nodig om na een ongeval snel weer richting Nederland te gaan? De Alarmcentrale kan dit voor jou regelen. Zo organiseren ze speciale gips- of parasolvluchten voor reizigers. Een fijn idee!
3. Vertalen van jouw bijsluiter
Síntomas de fiebre, vomir, nausea: weet je niet wat koortsverschijnselen, overgeven en misselijkheid betekenen in het Frans, Spaans of Italiaans? Geen paniek! De tolken van onze Alarmcentrale kunnen jou helpen bij het vertalen van de bijsluiter van jouw medicijn.
4. Kosten voorschieten
Een ziekenhuisopname in het buitenland kan veel geld kosten. En helaas is een Nederlandse zorgverzekering niet overal voldoende om de kosten direct voor te schieten. Voorkom discussie met het ziekenhuis over een peperdure rekening. De Alarmcentrale kan voor jou bemiddelen en eventueel zelfs kosten voorschieten.
5. Bankpas blokkeren
Je loopt in een drukke stad en opeens kom je erachter dat jouw portemonnee nergens meer te bekennen is. Gerold! Geen paniek. Onze Alarmcentrale helpt je met het blokkeren van de pas en helpt met het oplossen van eventuele financiële problemen.

Dit doet de Alarmcentrale ook voor je:
- Het onderhouden van contact met jou als je ziek wordt in het buitenland.
- Familie in Nederland op de hoogte houden als dit nodig is.
- Financieel garant staan voor medische kosten als je bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet.
- Helpen bij een opsporings- en/of reddingsactie.
- Zorgen voor een eventuele repatriëring (terughalen naar Nederland) bij ziekte, ongeval of zelfs overlijden.
“De Alarmcentrale werkt met specialisten die de taal spreken en met lokale betrouwbare mensen.”
Hulp en advies van specialisten
Hulp nodig? Bel onze Alarmcentrale:

Benieuwd naar onze reisverzekering?
Deze informatiepagina is zorgvuldig samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Meer weten? Bekijk uitgebreide voorwaarden.