Krijg ik alle medische kosten in het buitenland vergoed?

Acute zorg buitenland
Heeft u spoedeisende zorg nodig in het buitenland en heeft u alleen een basisverzekering? Dan bekijken we wat dezelfde behandeling in Nederland kost (Nederlands tarief). Dat bedrag krijgt u vergoed. De kosten worden eerst verrekend met uw eventuele openstaande eigen risico.

Belangrijk: voorwaarde voor vergoeding is dat de behandeling ook vergoed zou worden als deze in Nederland zou plaatsvinden.

Aanvullende zorgverzekering
Het komt regelmatig voor dat medische zorg in het buitenland duurder is dan vergelijkbare zorg in Nederland. De kosten in het buitenland liggen dus boven het Nederlands tarief en zijn voor uw eigen rekening. Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan worden deze extra kosten wel vergoed. Wel geldt dezelfde voorwaarde als bij de basisverzekering, zoals hierboven beschreven. Een andere mogelijkheid is het afsluiten van een reisverzekering, met daarin de module medische kosten inbegrepen.

Voorzienbare zorg buitenland
Ondergaat u een geplande medische behandeling in het buitenland? Wanneer wij een contract hebben met het betreffende ziekenhuis, worden de kosten vergoed op basis van de contractafspraken. Gaat u naar een niet-gecontracteerd, buitenlands ziekenhuis? Dan is de vergoeding maximaal 80% van het gemiddelde gecontracteerde tarief. Ook hier geldt dat de behandeling vergoed zou moeten worden als deze in Nederland zou plaatsvinden. Gaat u naar een zelfstandig behandelcentrum/ kliniek, dan vergoeden wij maximaal 64% van het gemiddelde gecontracteerde tarief. Ook hier geldt dat de vergoeding verrekend wordt met het openstaande eigen risico.

Meerdaagse opname
Wanneer u wordt opgenomen in een buitenlands ziekenhuis en hierbij meerdere dagen in het ziekenhuis moet verblijven, moet u contact opnemen met onze Alarmcentrale. U bereikt hen via 078 648 13 20. De Alarmcentrale beoordeelt of u in aanmerking komt voor vergoeding.

 

Was deze informatie nuttig?
Hartelijk dank voor het geven van uw feedback.
Op welke manier kunnen wij de informatie op deze pagina verbeteren?

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij gaan onderzoeken of wij uw suggestie kunnen implementeren.

Wilt u graag een medewerker spreken, laat dan hieronder uw gegevens achter.

Naam
Telefoon
E-mail

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw vraag of opmerking goed ontvangen.

Wat gaan wij nu voor u doen?

  • Wij leggen uw vraag of opmerking voor aan onze gespecialiseerde medewerkers.
  • Vervolgens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
  • Hebt u tussentijds vragen? Bel: 078 648 13 00. Wij beantwoorden uw vragen direct.

Vriendelijke groet,
Uw serviceteam van Promovendum