Gezin in bed

Vragen premie doorlopende reisverzekering

Je hebt een e-mail van ons gekregen met informatie over jouw doorlopende reisverzekering. Op deze pagina vind je de antwoorden op alle meestgestelde vragen.

Premie

Waarom heb ik een nieuwe premie gekregen?

Net als andere verzekeraars, berekenen wij een keer in de zoveel tijd opnieuw jouw premie. Waarom? Door inflatie worden kosten hoger. Dat zien we bijvoorbeeld terug in de boodschappen doe we doen in de supermarkt, maar ook in de schades die wij uitkeren. Daarom passen we de premies van onze verzekeringen hier op aan.

Mag mijn premie zomaar worden aangepast? 

Ja, net als andere verzekeraars berekenen wij eens in de zoveel tijd opnieuw jouw premie. Dit gebeurt zodat de premies aansluiten bij de schades die wij moeten uitkeren. Het aanpassen van jouw premie kan vanaf de premievervaldatum. Deze vind je terug op jouw polisblad. Uiteraard is dit ook opgenomen in onze algemene voorwaarden.

Kan ik mijn reisverzekering ook opzeggen? 

Ja dat mag. Als je het niet eens bent met de wijziging, mag je je contract beëindigen. Dit mag binnen 30 dagen nadat je de e-mail van ons hebt gekregen. Belangrijk: je kunt je verzekering opzeggen vanaf de datum waarop de premieverhoging ingaat. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let er wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.


We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. We helpen je graag! 

Contact

Chat Bel Mail