Mensen rennen naar auto

Vragen voorwaarden autoverzekering

Je hebt een e-mail van ons gekregen met informatie over wijzigingen in jouw voorwaarden. Op deze pagina vind je de antwoorden op alle meestgestelde vragen.

Overzicht wijzigingen voorwaarden

Weten wat er precies is gewijzigd?

 

Bekijk deze informatiepagina

Voorwaarden

Waarom zijn de voorwaarden gewijzigd?

We hebben de voorwaarden aangepast zodat ze beter aansluiten bij de huidige tijd. Daarnaast zijn de voorwaarden duidelijker/specifieker omschreven, zodat ze toegankelijker zijn voor jou als klant.

Wat betekent de wijziging voor mijn verzekering?

We hebben per voorwaarden de wijzigingen voor je op een rij gezet. Bekijk de informatiepagina’s met de wijzigingen. Geen zorgen: je auto is én blijft goed en voordelig verzekerd.

Kan ik mijn dekking aanpassen omdat de voorwaarden zijn gewijzigd?

Het is mogelijk om jouw dekking aan te passen. Het verhogen van de dekking mag direct. Hiervoor hebben wij wel foto’s van de auto nodig, zodat wij de aanvraag goed kunnen beoordelen. Wil je de dekking verlagen? Dan is dit mogelijk na de looptijd van minimaal één jaar. Jouw wijziging wordt dan de eerstvolgende maand verwerkt. 

Geldt deze wijziging ook voor mijn andere verzekeringen?

De algemene voorwaarden gelden voor al jouw verzekeringen. De overige voorwaarden zijn specifiek voor jouw autoverzekering of de aanvullende verzekeringen die bij jouw autoverzekering horen. Wil je alle wijzigingen bekijken? Dat kan op deze informatiepagina’s.

Ik wil graag weten wat er precies wijzigt in mijn voorwaarden. Waar kan ik dit bekijken?

We hebben per voorwaarden de wijzigingen voor je op een rij gezet. Bekijk de informatiepagina’s

Wat is er gewijzigd als ik naar een aangesloten schadehersteller ga?

We hebben nog betere afspraken gemaakt met onze aangesloten schadeherstellers. Dat is nodig omdat autoschades duurder worden en auto-onderdelen steeds geavanceerder. Om jou een voordelige premie te blijven bieden, spreken we daarom scherpe tarieven af met aangesloten schadeherstelbedrijven. Als klant merk je dit doordat je hier geen eigen risico betaalt. Wil je je auto laten repareren bij een ander hersteller? Dan kan dat, maar in dit geval geldt er wel een eigen risico van 500 euro.

 

Let op: deze standaard bedragen kunnen anders zijn als je een afwijkend eigen risico hebt meegenomen via jouw oude verzekeraar. Dit kun je altijd terugvinden op je polisblad. 

Kan ik mijn verzekering opzeggen omdat de voorwaarden zijn gewijzigd?

Ja, binnen 30 dagen na ontvangst van de e-mail mag je jouw verzekering opzeggen. Belangrijk om te weten: opzeggen mag vanaf de datum waarop de premieverhoging ingaat. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let er wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.

 

We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. Of stuur ons een e-mail. We helpen je graag! 

Contact

Chat Bel Mail