Auto inpakken voor vakantie

Vragen doorlopende annuleringsverzekering

Je hebt een e-mail van ons gekregen met informatie over jouw doorlopende annuleringsverzekering. Op deze pagina vind je de antwoorden op alle meestgestelde vragen.

 

Ga direct naar vragen over:

Voorwaarden of Premie

Overzicht wijzigingen voorwaarden

Weten wat er precies is gewijzigd?

 

Bekijk wijzigingen

 

Voorwaarden

Waarom zijn de voorwaarden gewijzigd? 

We hebben de voorwaarden aangepast zodat ze beter aansluiten bij de huidige tijd. Daarnaast zijn de voorwaarden duidelijker en specifieker omschreven, zodat ze makkelijker te lezen en te begrijpen zijn voor jou als klant.

Ik wil graag weten wat er precies wijzigt in mijn voorwaarden. Waar kan ik dit bekijken?

We hebben per voorwaarden de wijzigingen voor je op een rij gezet. Bekijk de informatiepagina van de annuleringsverzekering. 

Blijf ik verzekerd als ik eerder een verzekering heb afgesloten met mbo 1-3?

Hebben we destijds jouw verzekeringsaanvraag geaccepteerd, met de opleidingseis mbo niveau 1-3 van jou of jouw partner? Dan blijf je verzekerd. Uiteraard blijft van toepassing dat je altijd een diploma van de hoogst afgeronde opleiding moet kunnen laten zien als we daarom vragen.

Mijn partner en ik gaan uit elkaar. Blijf ik wel gewoon verzekerd met mbo 1-3?

Dat ligt eraan. Heb je zelf een afgeronde mbo opleiding niveau 1-3, en is jouw verzekering geaccepteerd op basis van de hoogst afgeronde opleiding van jouw partner? Dan kan het zijn dat wij de verzekering moeten beëindigen. Bel 078 648 13 00 en we kijken mee naar jouw situatie.

Kan ik mijn annuleringsverzekering opzeggen?

Ja dat mag. Als je het niet eens bent met de wijziging, mag je je contract beëindigen. Dit mag binnen 30 dagen nadat je de e-mail van ons hebt gekregen. Belangrijk: je kunt je verzekering opzeggen vanaf de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let er wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.


 We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. We helpen je graag! 

Premie

Waarom heb ik een nieuwe premie gekregen?

Net als andere verzekeraars, berekenen wij een keer in de zoveel tijd opnieuw jouw premie. Waarom? Door inflatie worden kosten hoger. Dat zien we bijvoorbeeld terug in de boodschappen doe we doen in de supermarkt, maar ook in de schades die wij uitkeren. Daarom passen we de premies van onze verzekeringen hier op aan.

Wanneer wordt mijn nieuwe premie afgeschreven? 

Je nieuwe premie wordt vanaf 30 september afgeschreven. 

Mag mijn premie zomaar worden aangepast? 

Ja, net als andere verzekeraars berekenen wij eens in de zoveel tijd opnieuw jouw premie. Dit gebeurt zodat de premies aansluiten bij de schades die wij moeten uitkeren. Het aanpassen van jouw premie kan vanaf de premievervaldatum. Deze vind je terug op jouw polisblad. Uiteraard is dit ook opgenomen in onze algemene voorwaarden.

Kan ik mijn annuleringsverzekering ook opzeggen? 

Als je het niet eens bent met de wijziging, mag je je verzekering beëindigen. Dit kan binnen 30 dagen nadat je van ons de e-mail hebt ontvangen. Belangrijk: je kunt je verzekering opzeggen vanaf de datum waarop de premieverhoging ingaat. Laat je het na die 30 dagen weten? Dan kan het ook, maar heb je de gebruikelijke één maand opzegtermijn. Let wel goed op dat je op tijd ergens anders verzekerd bent.

 

We willen er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat jij met een glimlach vertrekt. Bel 078 648 13 87 voordat je overstapt. We helpen je graag!

Contact

Contact