Ouders met kind in bed

Vragen over het coronavirus?

Het coronavirus houdt heel Nederland bezig. We begrijpen dat je vragen hebt. Op deze pagina hebben we alle belangrijke informatie voor je verzameld.

Helpdesk icoon

Wij volgen de adviezen van het RIVM. Dat betekent dat een deel van onze medewerkers vanuit huis werkt. De wachttijd aan de telefoon kan hierdoor misschien iets langer zijn dan je van ons gewend bent. Je kunt jouw vragen ook per e-mailTwitter of Facebook aan ons stellen. We helpen je in alle gevallen zo snel mogelijk.

Jouw verzekeringen

Afbeelding vliegveld

Coronavirus en jouw reis

Lees over de vergoeding vanuit jouw reis- en annuleringsverzekering.

 

Coronavirus en jouw reis
Afbeelding niezen

Coronavirus en jouw zorgverzekering

Lees meer over de vergoeding vanuit jouw zorgverzekering.

 

Corona en jouw zorgverzekering

 

Op vakantie?

Corona zorgt voor veel onzekerheid als het gaat om reizen naar het buitenland. Wil je graag op vakantie, maar weet je niet wat te doen? Op deze pagina informeren we je over de stand van zaken.

 

Schadebehandelingen en declaraties

Heb je een schade of declaratie bij ons ingediend? Wij doen er alles aan om deze binnen de gestelde termijn te behandelen. Toch kan de behandeling in de komende periode misschien langer duren dan de termijn die hiervoor staat. Bijvoorbeeld omdat we afhankelijk zijn van externe partijen. We doen natuurlijk ons best om jou ook in deze bijzondere periode, zo snel mogelijk te helpen.

Auto inpakken voor vakantie

Nieuwe verzekeringen

Wil je een nieuwe verzekering bij ons afsluiten? Dat kan eenvoudig en snel online. Wij zorgen ervoor dat jouw verzekering op de juiste datum ingaat. Telefonisch zijn wij ook nog steeds bereikbaar voor persoonlijk advies.

 

Vragen?

Uiteraard staan wij ook komende periode gewoon voor je klaar. We helpen je graag!

Envelop icoon

Stuur je vraag per e-mail

Praatwolkjes icoon

Stel je vraag via Twitter of Facebook

Telefoon icoon

Bel ons via 078 648 13 00

Meestgestelde vragen

Ik wil mijn vakantie annuleren vanwege het coronavirus. Dekt de annuleringsverzekering dit?
Annuleert jouw reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij jouw reis? Dan is er geen vergoeding vanuit de annuleringsverzekering. Wil je jouw reis zelf annuleren? Dan kun je hierover het beste contact opnemen met jouw reisorganisatie. Mogelijk kun je omboeken naar een andere datum of bestemming, of krijg je via de reisorganisatie een voucher of je geld terug.
Kan ik de dekking van mijn reisverzekering uitbreiden?
Je kunt op ieder moment jouw dekking uitbreiden. Voor het aanpassen van jouw dekking kun je bellen naar 078 648 13 00 of je kunt jouw wijziging online doorgeven.
Wat dekt de reisverzekering rondom het coronavirus?
Wordt er een quarantaine ingesteld terwijl je op reis bent, dan krijg je de extra kosten om langer te verblijven vergoed. Dit gaat om maximaal 7 dagen en € 50 per persoon, per dag. Als je zorg nodig hebt in het buitenland, krijg je vanuit jouw zorgverzekering de zorgkosten volgens het in Nederland gebruikelijke tarief vergoed. Heb je een reisverzekering bij Promovendum met de extra module medische kosten, dan krijg je alle kosten boven het in Nederland gebruikelijke tarief vergoed. 
Wat dekt de reisverzekering van Promovendum?
De reisverzekering van Promovendum dekt standaard bagage (module A) en extra kosten (module B). Hierbij kun je kiezen uit dekkingsgebieden ‘Europa’ en ‘Wereld’. De vergoeding is daarnaast afhankelijk van de aanvullende modules die je hebt gekozen.
Wat is de vergoeding voor het coronavaccin?
Hiervoor hoef je zelf niets te betalen. Het coronavaccin wordt net als de coronatest vergoed door de GGD.

Contact

Chat Bel Mail